Критерії оцінювання

Завершальним етапом є оцінювання, однак обов’язковим для веб-квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.
Відкрите оцінювання власної роботи і роботи колег дозволяє вчитися бути коректними у висловлюванні зауважень, визначати найцікавіші знахідки у виконаних завданнях, формулювати власні критерії оцінювання.
Ключовим розділом будь-якого веб-квесту є детальна шкала критеріїв оцінки, спираючись на яку, учасники проекту оцінюють самих себе, товаришів по команді. Цими ж критеріями користується і учитель. Веб-квест є комплексним завданням, тому оцінка його виконання повинна ґрунтуватися на декількох критеріях, орієнтованих на тип проблемного завдання і форму представлення результату.
Окремо можна вивести критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у вигляді:
буклету (критерій оцінки до 20 балів);
презентації (критерій оцінки до 40 балів);
веб-сторінки (критерій оцінки до 65 балів).
Оцінюється:
письменність оформлення,
дизайн (поєднання фону, шрифтів і так далі),
навігація (можливість орієнтуватися в матеріалі),
наявність ефектів (анімація, мультимедіа),

об'єм.
Середній
Достатній
Високий
Розуміння завдання
Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється
Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел
Робота демонструє точне розуміння завдання
Виконання завдання
Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію
Не уся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми
Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел
Результат роботи
Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання
Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція й оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські роботи
Чітке та логічне представлення інформації; уся інформація має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції
Творчий підхід
Учень просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки
Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю та виражає точку зору мікрогрупи

Окремо можна вивести критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у вигляді:
буклету (критерій оцінки до 20 балів),
презентації (критерій оцінки до 40 балів),
веб-сторінки (критерій оцінки до 65 балів).
Оцінюється:
письменність оформлення,
дизайн (поєднання фону, шрифтів і так далі),
навігація (можливість орієнтуватися в матеріалі),
наявність ефектів (анімація, мультимедіа),
об'єм.
Досвід показує, що найсуворішими суддями робіт є самі учні. Тут важливо взаключному етапі, коли проводиться публічне представлення виконаних робіт, організувати конструктивне обговорення. Відкрите оцінювання власної роботи тароботи колег дозволяє вчитися бути коректними у висловленні зауважень, визначатинайбільш цікаві знахідки в виконаних завданнях, формулювати власні критеріїоцінювання.
На завершення роботи над проектом, після підведення підсумків, важливо використовувати матеріальне і моральне стимулювання високих результатів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий