Завершальним етапом
є оцінювання, однак обов’язковим для веб-квесту є попереднє (до
початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними
(за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці
підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної
роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем логічним є
включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть
активність пошукової роботи.
Відкрите оцінювання
власної роботи і роботи колег дозволяє вчитися бути коректними у висловлюванні
зауважень, визначати найцікавіші знахідки у виконаних завданнях, формулювати
власні критерії оцінювання.
Ключовим розділом
будь-якого веб-квесту є детальна шкала критеріїв оцінки, спираючись на яку,
учасники проекту оцінюють самих себе, товаришів по команді. Цими ж критеріями
користується і учитель. Веб-квест є комплексним завданням, тому оцінка його
виконання повинна ґрунтуватися на декількох критеріях, орієнтованих на тип
проблемного завдання і форму представлення результату.
Окремо можна вивести
критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у
вигляді:
буклету (критерій
оцінки до 20 балів);
презентації (критерій
оцінки до 40 балів);
веб-сторінки (критерій
оцінки до 65 балів).
Оцінюється:
письменність
оформлення,
дизайн (поєднання
фону, шрифтів і так далі),
навігація (можливість
орієнтуватися в матеріалі),
наявність ефектів
(анімація, мультимедіа),
об'єм.
Середній
|
Достатній
|
Високий
|
|
Розуміння завдання
|
Включені
матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується
одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється
|
Включаються
як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що
не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел
|
Робота
демонструє точне розуміння завдання
|
Виконання завдання
|
Випадкова
підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми;
неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати
інформацію
|
Не уся
інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має
прямого відношення до теми
|
Оцінюються
роботи різних періодів; висновки аргументовані; усі матеріали мають
безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно;
використовується інформація з достовірних джерел
|
Результат
роботи
|
Матеріал
логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді
на поставлені завдання
|
Точність і
структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо
виражена власна позиція й оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські
роботи
|
Чітке та
логічне представлення інформації; уся інформація має безпосереднє відношення
до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний
аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції
|
Творчий підхід
|
Учень
просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду
на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста
|
Демонструється
одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться
висновки
|
Представлені
різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою
індивідуальністю та виражає точку зору мікрогрупи
|
Окремо можна вивести
критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у
вигляді:
буклету (критерій
оцінки до 20 балів),
презентації (критерій
оцінки до 40 балів),
веб-сторінки (критерій
оцінки до 65 балів).
Оцінюється:
письменність оформлення,
дизайн (поєднання
фону, шрифтів і так далі),
навігація (можливість
орієнтуватися в матеріалі),
наявність ефектів
(анімація, мультимедіа),
об'єм.
Досвід показує, що найсуворішими суддями робіт є
самі учні. Тут важливо взаключному етапі, коли
проводиться публічне
представлення виконаних робіт, організувати конструктивне
обговорення. Відкрите оцінювання власної роботи
тароботи колег дозволяє вчитися бути коректними у
висловленні зауважень, визначатинайбільш цікаві знахідки в виконаних завданнях, формулювати власні
критеріїоцінювання.
На
завершення роботи над проектом, після
підведення підсумків, важливо використовувати матеріальне
і моральне стимулювання високих результатів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий